Knjiga izlaska 21:20Ako tko udari batinom svoga roba ili svoju ropkinju te umru pod njegovom šakom, mora snositi osvetu. Ali ako rob preživi dan-dva, neka se osveta ne provodi, jer je rob njegovo vlasništvo.
Biblija
Citati iz Biblije
-
- Rank 7
- Postovi: 523
- Pridružen/a: 07 tra 2018, 18:39
- 6
- Lokacija: Split
- O meni: Pusti me da živim. Ne pitaj, ali odgovorat možeš. Ako pitaš postavljaj pametna pitanja, inače ću te trollat u pojam. Upozoren si.
- Status: Offline
Biblija
@Igore briši temu
-
- Rank 7
- Postovi: 523
- Pridružen/a: 07 tra 2018, 18:39
- 6
- Lokacija: Split
- O meni: Pusti me da živim. Ne pitaj, ali odgovorat možeš. Ako pitaš postavljaj pametna pitanja, inače ću te trollat u pojam. Upozoren si.
- Status: Offline
Biblija
@Igore prebaci u Religiju
- ~MandyRose~
- Rank 13
- Postovi: 10835
- Pridružen/a: 25 stu 2016, 15:27
- 7
- Lokacija: Zagreb
- O meni: (za sada jedini) Centralni Europljanin na forumu i veliki obožavatelj ženskog hrvanja
https://www.last.fm/user/iAvrilFan1
. - It’s my birthday
- Status: Offline
Biblija
welcome back
Karmen Petrović | Jade Cargill | Wendy Choo | Tiffany Stratton
CHELSEA GREEN
Naomi | Bianca Belair | Piper Niven | Nikkita Lyons
Austin Theory|LA Knight|CM Punk|Hook|Logan Paul
CHELSEA GREEN
Naomi | Bianca Belair | Piper Niven | Nikkita Lyons
Austin Theory|LA Knight|CM Punk|Hook|Logan Paul
Biblija
Kad tema već postoji. Prvi put i za sada jedini put sam Sv. Pismo pročitao prije 8 godina kad sam bio u ateističkoj fazi. To sam smatrao prednošću jer sam mogao uvidjeti neke stvari sa šire perspektive no isto tako sam bio i dosta mlad da shvatim tako obiman i kompleksan tekst. Tako da. 8 godina i 1 religiozno obraćenje kasnije....
KNJIGA POSTANJA
Prvo što se ima zapaziti jeste da se vidi da je ovo prenošeno oralnom tradicijom i da je konačna verzija sklopljena iz više izvora. Kažu da imaju četiri: Deuteronomist, Yahwist, Elohist, Priestly. Koji je koji ne znam. Ima dosta anahronizma. Tipa u jednom trenutku Avrama nazovu Jevrejinom iako ime Izrael tada ni ne postoji. Jakov na dva mjesta dobija to ime Izrael i mislim da je sigurno 2-3 puta prelio kamen gdje mu se Bog javio. Tako da se vidi da su različiti narativi koji su spojeni. By comparison toliko se govori o tome kako su 1. i 2. poglavlje različite priče o kreaciji ali zapravo tu razliku nisam zapazio. Fluidno teče taj narativ. Što se tiče oralnog prenosa, tačno se vidi da postoje oni dijelovi koji se ponavljaju radi lakšeg pamćenja. U Kuranu su to recimo "Alah je pa neki atribut", ovdje recimo na 5-6 mjesta Bog obećava Avramu veliko potomstvo.
Drugo je da stil teksta otežava da se odmah vide pouke jer je tekst pisan bez pretjeranog osvrtanja na te pouke pa se ostavlja čitaocu da ih sam izvuče. Tipa kad Juda spava sa svojom snahom i onda je optuži za prevaru i naredi da je spale. To je onako prekid narativa o Josifu i naprasno se događa. Pouka je zapravo, makar kako sam ja shvatio, da se ne zalijećemo za optužbama. Sama priča o Adamu i Evu se dešava brzo pa se ne vide sve poruke koje su nam u toj priči poslane. A ima ih dosta: jedan Bog, nema svetih životinja, nebeski objekti nisu bogovi, čovjek je poseban itd. To su ključne poruke za narod u tom periodu. Ali nisu odmah vidljive. Prevara zmije se otkriva kao značajan događaj ali ne u onoj mjeri u kojem će postati u kasnijem hrišćanstvu. Potop je zapravo opisan dosta kratko u svega dva poglavlja. Tu se isto vide dva izvora. U jednoj Noje dobije naredbu da stavi dvije od svakih životinje a kasnije mora staviti 7 čistih a 2 nečiste. Nefilimi oko kojih su tolike teorije zavjere se spominju jednom lol. Oko čega se ljudi raspravljaju stvarno.
Neka od glavnih tema jeste da se uspostavljeni redoslijed ne mora poštovati. Tri generacije imamo da mlađi sin biva stavljen iznad starijeg: Isak nad Ismailom, Jakov nad Isavom, Jefrem nad Manasijom. Iako se npr. Isav čini kao žrtva prevare brata i majke stiče se utisak da on prelako prelazi preko toga i da mu nije ni stalo pa je i bolje da Jakov ima prednost. Na kraju imamo jak dio gdje se Josif pretvara da ne prepoznaje svoju braću. Realno kraj knjige je i nekako najbliži onome što se smatra hrišćanskim vrlinama: milost, milosrđe, smirenost, oprost. Josif je oličenje tih kvaliteta i zato se i ističe u odnosu na svoju nasilnu braću. Interesantno je što on NIJE najmlađi. Nekako je ono narativno logično da najmlađi pa najveći. Ali ne, Josif nije najmlađi. Ti simbolični snovi Jakova i faraona se mogu tumačiti kao praslika budućih Hristovih simboličnoh priča.
Ima i onih klasičnih starozavjetnih "šta" dijelova: Noje proklinje sina jer se opio, masakr nad gradom zbog silovanja sestre, Lot nudi ćerke na silovanje, Lotove ćerke spavaju sa svojim ocem, Bog ubija Judinog sina jer ne ejakulira u ženu pokojnog brata već vani itd. Ključna poruka je da se ništa od tog ne prikazuje kao pozitivno. Često se kaže da je OT Jahve nasilan ali nema to nekog uporišta u ovoj knjizi. Npr. Bog se ni ne spominje kad je Lot sa ćerkama u pitanju niti je to predstavljeno kao nešto dobro. Poenta i jeste da se zgroziš. Jakov na kraju ukorava sinove zbog tog masakra u Sihemu. Dakle vidimo i tu osudu pretjeranog nasilja. Pogotovo tu imamo kontrast sa Josifom koji se opet ponavljam više uklapa u taj novozavjetni model idealnog čovjeka. Tako da ima nasilnih dijelova ali nije to nešto prihvaćeno. Često se kaže da je nasilno unitenje Sodome i Gomore ali bukvalno nam se kaže da tamo nije bilo dobrih ljudi. Avram maksimalno snizi kriterijum i ništa. Da li je realistično to? Možda ne ali je tako predstavljeno. Tako da nije Bog kriv, sodomci i gomorci su.
Imamo i dosta genealogija što jednostavno služi kao katalog brodova u Ilijadi. Čisto neka pozadina da se poveže sa kasnijim periodom. Zamorni dijelovi ali imaju svoje mjesto.
Overall poruka je grijeh. Ljudi polako padaju pa ustaju pa opet padaju ali overall smo u goroj poziciji na kraju nego na početku. No imamo Josifa kao najčistijeg heroja u knjizi. Jer i Avram i Isak i Jakov lažu i varaju za svoj interes, Josif ne.
KNJIGA POSTANJA
Prvo što se ima zapaziti jeste da se vidi da je ovo prenošeno oralnom tradicijom i da je konačna verzija sklopljena iz više izvora. Kažu da imaju četiri: Deuteronomist, Yahwist, Elohist, Priestly. Koji je koji ne znam. Ima dosta anahronizma. Tipa u jednom trenutku Avrama nazovu Jevrejinom iako ime Izrael tada ni ne postoji. Jakov na dva mjesta dobija to ime Izrael i mislim da je sigurno 2-3 puta prelio kamen gdje mu se Bog javio. Tako da se vidi da su različiti narativi koji su spojeni. By comparison toliko se govori o tome kako su 1. i 2. poglavlje različite priče o kreaciji ali zapravo tu razliku nisam zapazio. Fluidno teče taj narativ. Što se tiče oralnog prenosa, tačno se vidi da postoje oni dijelovi koji se ponavljaju radi lakšeg pamćenja. U Kuranu su to recimo "Alah je pa neki atribut", ovdje recimo na 5-6 mjesta Bog obećava Avramu veliko potomstvo.
Drugo je da stil teksta otežava da se odmah vide pouke jer je tekst pisan bez pretjeranog osvrtanja na te pouke pa se ostavlja čitaocu da ih sam izvuče. Tipa kad Juda spava sa svojom snahom i onda je optuži za prevaru i naredi da je spale. To je onako prekid narativa o Josifu i naprasno se događa. Pouka je zapravo, makar kako sam ja shvatio, da se ne zalijećemo za optužbama. Sama priča o Adamu i Evu se dešava brzo pa se ne vide sve poruke koje su nam u toj priči poslane. A ima ih dosta: jedan Bog, nema svetih životinja, nebeski objekti nisu bogovi, čovjek je poseban itd. To su ključne poruke za narod u tom periodu. Ali nisu odmah vidljive. Prevara zmije se otkriva kao značajan događaj ali ne u onoj mjeri u kojem će postati u kasnijem hrišćanstvu. Potop je zapravo opisan dosta kratko u svega dva poglavlja. Tu se isto vide dva izvora. U jednoj Noje dobije naredbu da stavi dvije od svakih životinje a kasnije mora staviti 7 čistih a 2 nečiste. Nefilimi oko kojih su tolike teorije zavjere se spominju jednom lol. Oko čega se ljudi raspravljaju stvarno.
Neka od glavnih tema jeste da se uspostavljeni redoslijed ne mora poštovati. Tri generacije imamo da mlađi sin biva stavljen iznad starijeg: Isak nad Ismailom, Jakov nad Isavom, Jefrem nad Manasijom. Iako se npr. Isav čini kao žrtva prevare brata i majke stiče se utisak da on prelako prelazi preko toga i da mu nije ni stalo pa je i bolje da Jakov ima prednost. Na kraju imamo jak dio gdje se Josif pretvara da ne prepoznaje svoju braću. Realno kraj knjige je i nekako najbliži onome što se smatra hrišćanskim vrlinama: milost, milosrđe, smirenost, oprost. Josif je oličenje tih kvaliteta i zato se i ističe u odnosu na svoju nasilnu braću. Interesantno je što on NIJE najmlađi. Nekako je ono narativno logično da najmlađi pa najveći. Ali ne, Josif nije najmlađi. Ti simbolični snovi Jakova i faraona se mogu tumačiti kao praslika budućih Hristovih simboličnoh priča.
Ima i onih klasičnih starozavjetnih "šta" dijelova: Noje proklinje sina jer se opio, masakr nad gradom zbog silovanja sestre, Lot nudi ćerke na silovanje, Lotove ćerke spavaju sa svojim ocem, Bog ubija Judinog sina jer ne ejakulira u ženu pokojnog brata već vani itd. Ključna poruka je da se ništa od tog ne prikazuje kao pozitivno. Često se kaže da je OT Jahve nasilan ali nema to nekog uporišta u ovoj knjizi. Npr. Bog se ni ne spominje kad je Lot sa ćerkama u pitanju niti je to predstavljeno kao nešto dobro. Poenta i jeste da se zgroziš. Jakov na kraju ukorava sinove zbog tog masakra u Sihemu. Dakle vidimo i tu osudu pretjeranog nasilja. Pogotovo tu imamo kontrast sa Josifom koji se opet ponavljam više uklapa u taj novozavjetni model idealnog čovjeka. Tako da ima nasilnih dijelova ali nije to nešto prihvaćeno. Često se kaže da je nasilno unitenje Sodome i Gomore ali bukvalno nam se kaže da tamo nije bilo dobrih ljudi. Avram maksimalno snizi kriterijum i ništa. Da li je realistično to? Možda ne ali je tako predstavljeno. Tako da nije Bog kriv, sodomci i gomorci su.
Imamo i dosta genealogija što jednostavno služi kao katalog brodova u Ilijadi. Čisto neka pozadina da se poveže sa kasnijim periodom. Zamorni dijelovi ali imaju svoje mjesto.
Overall poruka je grijeh. Ljudi polako padaju pa ustaju pa opet padaju ali overall smo u goroj poziciji na kraju nego na početku. No imamo Josifa kao najčistijeg heroja u knjizi. Jer i Avram i Isak i Jakov lažu i varaju za svoj interes, Josif ne.
Biblija
KNJIGA IZLASKA
Joj teško za čitati.
Prvo što se zapazi jeste da je Izlazak manje od polovine Knjige Izlaska, dakle izlazak oz Egipta se završi na početku. Isto tako znate kako se u svim modernim intepretacijama Mojsije i faraon uvijek predstave kao braća (Heston, Prince of Egypt) e pa ovdje u originalu toga nema. Mislim u tri stiha Mojsija nađe faraonova ćerka i Mojsije odlazi zbog ubistva iz Egipta. Tako da nemamo neki dokaz da je on bio prestolonasljednik ili bilo šta u Egiptu. Priča o pošastima je zapravo prilično kratka i formulaična: pošast - faraon pristaje pustiti - pošast prođe - faraon odbije pustiti - pošast. Nema šanse da se iz teksta može vidjeti koji faraon je u pitanju. Nemamo nikakvih podataka sem da su Jevreji gradili Ramesu, grad nastao u doba Ramzesa II ali je vijekovima ranije tu postojao grad Avaris tako da se ne zna na koje se nastanjenje misli: Avaris ili kasniju Ramesu.
Drugo i ovdje se vidi više izvora. Bukvalno na dva mjesta se daje formula za sv. ulje. Kad smo kod ulja uh sigurno trećina knjige jesu opisi kako sagraditi šator pa oltare pa kovčeg zavjeta. Niti sam uspio to zamisliti u glavu sem onog što inače znam npr. znam kako izgleda Ark of the Covenant. Daničićev arhaični prevod pola riječi ne pomaže nimalo. Šta su uopšte stopice? I onda se sve to opet ponavlja kad se opisuje konstruikcija.
Treće zakoni. Znate šta zakoni su okej, mislim ovi izloženi ovdje znam da je većina izložena kasnije. Onako, talion jeste prisutan, ali ima i briga o siromašnima, zabrana kamatarenja, zabrana ugnjetavanja stranaca, robovi imaju prava jer tjelesna povreda znači automatsku slobodu. Generalno su zakoni dosta progresivni za to doba. Mislim ono ima nešto što bi danas bilo čudno ali u kontekstu vremena su zakoni sasvim okej. Zabranjuje se i trgovina ljudima takođe da i to napomenem. Ključna stvar koja mi se svidjela kod Mojsija je da se vidi da on nije bio u svemu ovome zbog materijalne dobiti, kad je dobio dovoljno za izgradnju šatora i opreme rekao je Izraelcima da stanu i da ne daju više. Nikakve privilegije sebi nije dao jedino je odredio žrtve i prinose Bogu. Dobar primjer.
Četvrto ajme majko ja sam se iznervirao kad su napravili tele. Kolko debilni morate biti? Znači dobijaju znakove cijelo vrijeme i oni naprave zlatno tele. Jadan Mojsije. Aron je dobro prošao jer je kao glavni enabler zaslužio kaznu ali ga je Bog (isti onaj za kojeg se kaže da je nasilan) postedio i čak postavio za glavnog sveštenika. Naravno žrtve su praslika one Hristove ali trudim se držati striktno teološke teme po strani ovdje.
Peto prikaz Boga je ovdje jasna razlika u odnosu na bogove okolnih naroda. Nema oblik, nema ni jasno ime (Jahve je opisno), ne može Ga se gledati direktno, Njegovo prisustvo je smrtnonosno za obične ljude.
Overall teško za čitanje zbog opisa objekata ali je defiinitvno onaj dio koji priča o događajima jako zanimljiv.
Joj teško za čitati.
Prvo što se zapazi jeste da je Izlazak manje od polovine Knjige Izlaska, dakle izlazak oz Egipta se završi na početku. Isto tako znate kako se u svim modernim intepretacijama Mojsije i faraon uvijek predstave kao braća (Heston, Prince of Egypt) e pa ovdje u originalu toga nema. Mislim u tri stiha Mojsija nađe faraonova ćerka i Mojsije odlazi zbog ubistva iz Egipta. Tako da nemamo neki dokaz da je on bio prestolonasljednik ili bilo šta u Egiptu. Priča o pošastima je zapravo prilično kratka i formulaična: pošast - faraon pristaje pustiti - pošast prođe - faraon odbije pustiti - pošast. Nema šanse da se iz teksta može vidjeti koji faraon je u pitanju. Nemamo nikakvih podataka sem da su Jevreji gradili Ramesu, grad nastao u doba Ramzesa II ali je vijekovima ranije tu postojao grad Avaris tako da se ne zna na koje se nastanjenje misli: Avaris ili kasniju Ramesu.
Drugo i ovdje se vidi više izvora. Bukvalno na dva mjesta se daje formula za sv. ulje. Kad smo kod ulja uh sigurno trećina knjige jesu opisi kako sagraditi šator pa oltare pa kovčeg zavjeta. Niti sam uspio to zamisliti u glavu sem onog što inače znam npr. znam kako izgleda Ark of the Covenant. Daničićev arhaični prevod pola riječi ne pomaže nimalo. Šta su uopšte stopice? I onda se sve to opet ponavlja kad se opisuje konstruikcija.
Treće zakoni. Znate šta zakoni su okej, mislim ovi izloženi ovdje znam da je većina izložena kasnije. Onako, talion jeste prisutan, ali ima i briga o siromašnima, zabrana kamatarenja, zabrana ugnjetavanja stranaca, robovi imaju prava jer tjelesna povreda znači automatsku slobodu. Generalno su zakoni dosta progresivni za to doba. Mislim ono ima nešto što bi danas bilo čudno ali u kontekstu vremena su zakoni sasvim okej. Zabranjuje se i trgovina ljudima takođe da i to napomenem. Ključna stvar koja mi se svidjela kod Mojsija je da se vidi da on nije bio u svemu ovome zbog materijalne dobiti, kad je dobio dovoljno za izgradnju šatora i opreme rekao je Izraelcima da stanu i da ne daju više. Nikakve privilegije sebi nije dao jedino je odredio žrtve i prinose Bogu. Dobar primjer.
Četvrto ajme majko ja sam se iznervirao kad su napravili tele. Kolko debilni morate biti? Znači dobijaju znakove cijelo vrijeme i oni naprave zlatno tele. Jadan Mojsije. Aron je dobro prošao jer je kao glavni enabler zaslužio kaznu ali ga je Bog (isti onaj za kojeg se kaže da je nasilan) postedio i čak postavio za glavnog sveštenika. Naravno žrtve su praslika one Hristove ali trudim se držati striktno teološke teme po strani ovdje.
Peto prikaz Boga je ovdje jasna razlika u odnosu na bogove okolnih naroda. Nema oblik, nema ni jasno ime (Jahve je opisno), ne može Ga se gledati direktno, Njegovo prisustvo je smrtnonosno za obične ljude.
Overall teško za čitanje zbog opisa objekata ali je defiinitvno onaj dio koji priča o događajima jako zanimljiv.
- Master of darkness
- Rank 12
- Postovi: 7669
- Pridružen/a: 08 vel 2019, 14:43
- 5
- Lokacija: Negde u beskraju
- O meni: Istraživač filozofije egzistencijalizma
4x Član meseca
Budući pisac - Status: Offline
Biblija
Ne ali pratim onako malo tu priču oko novih prevoda koji jesu neophodni. Pogotovo za SZ koji nije ažuriran od Daničića prije 160 godina. Ali rješenja mi se ne sviđaju. Biblija mora imati taj "starinski" prizvuk tipa više aorista i imperfekta i dosta epskog pripovjedanja. Ne može se prevoditi kao novinski tekst.
- Master of darkness
- Rank 12
- Postovi: 7669
- Pridružen/a: 08 vel 2019, 14:43
- 5
- Lokacija: Negde u beskraju
- O meni: Istraživač filozofije egzistencijalizma
4x Član meseca
Budući pisac - Status: Offline
Biblija
Da se razumemo, sala je. Mislim da se danasnji tekstovi ciljaju da ipak budu malo prijemciviji mladjima.
You leave when you think it's time